Fysieke vitaliteit

Voeding, beweging, persoonlijke verzorging en nachtrust zijn essentiële onderdelen om je goed te voelen en zijn belangrijk voor onder andere je (leer)prestaties.

Voeding en hygiëne

Je fit en gezond voelen heeft vaak te maken met je voedingspatroon. Als je er bewust naar kijkt, helpt dat om bewuste keuzes te maken. Die kunnen voor iedereen verschillend zijn. In de lessen gaan we interactief aan de slag met eetpatronen. Zo laten we bijvoorbeeld zien dat in de media vaak een onrealistisch beeld ontstaat van wat normaal en goed is. Het is dan belangrijk om je persoonlijke verwachtingen bij te stellen.

Beweging en nachtrust

Hoeveel en hoe vaak moet je bewegen op een dag? Hoe werk je hieraan? Is wandelen genoeg? In de lessen kijken we samen naar de richtlijnen, maar ook hoe je realistische doelen stelt. Ook nemen we je nachtrust onder de loep. Nachtrust is goed voor je gezondheid, maar hoeveel slaap heb je eigenlijk nodig en hoe zit het met je slaappatroon?

'We aten thuis ongezond. Door Wel en Wijs heb ik geleerd kleine stapjes te zetten om ons eetpatroon te veranderen. Nu eten we enkele keren per week verse groenten'.
MBO-1 studente
‘Ik hou niet van sporten. Maar Wel en Wijs vertelde me dat een lange afstandswandeling met de hond ook prima is. Dat doe ik met veel plezier.’
MBO-1 student

Bewust & preventief